fbpx
Close

Martin Karis: Suhtekolmnurk treener, õpilane, lapsevanem toetub aususele ja hoolivusele

– Laste tennis / Foto: Shutterstock

MK Tennisekoooli peatreener Martin Karis rääkis Tennisnet.ee-le, milline on rollijaotus noormängijate kasvatamisel ning millal ja miks võtta eratrenne.

“Treener, õpilane, lapsevanem on igal individuaalalal oluline kolmnurk, mille toimeloogika baseerub suhtlemisel, aususel, hoolivusel ning usaldusel. Sarnaselt igale toimivale suhtele. Tennises on teadaolevalt lapsevanema roll eriti oluline ning mitte vähetähtsam kui mängija või treeneri osa. Lapsevanema ning treeneri peamine ülesanne on tagada noormängijale “terve” treeningkeskkond. Sellises suhtekolmnurgas on oluline selgelt jagada vastutusrollid ning teineteiste nägemusi kuulata, arutada plaane ning leida mängijale parim teekond,” rääkis Karis.

Lapsed on erinevad. Grupitreeningutel tehakse üldjuhul “harjutusi kõigile”. Mõnel võtab mõne liigutuse omandamine kauem, mõnel vähem aega. Mõnel on hea eeskäsi, mõnel vajab järelaitamist serv. Millal alustada eratreeningutega? Kui tihti?  

“Eratreeningud on osa iga mängija treeningprogrammist,” ütles Karis. MK Tennisekooli peatreener sõnas, et  palju sõltub lapsest ning eelkõige peab lähtuma treeningu efektiivsusest.

“Noorematele lastele soovitaksin mina pigem nö paariseratreeninguid, sest lastel on ikka sõbraga koos  lõbusam . Alates vanusest 13-14 tunnen, et eratreening on kohati siiski vajalik, et personaalsemalt läheneda, rõhutades mängija tugevusi ning aidata puudujääkide vähendamisele kaasa. Samuti on selleks vanuseks mängija liigutustegevuse eneseanalüüs  piisavalt arenenud, mis annab võimaluse treeneril ja mängijal koostööd teha vajalike nüansside arendamisel.”

“Nagu alati, sõltub palju konkreetsest noormängijast, mis treeningformaat sobib paremini, et tagada pikaajaline areng. Eks selle koostamisel, lähtudes noorest, väljendub ka treeneri tase. Kindlasti ei ole paika pandud vanusepiiri, mil eratreeningutega peaks või võiks alustada. Oma koolis püüame võimalikult personaalselt läheneda ning grupitreeningute kõrvale ka lisatreeninguid korraldada. Fakt on aga see, et lapsed ja noored vajavad eakaaslasi kellega koos treenida ning grupitreening loob võimaluse koos areneda ja suhteid luua,” ütles Karis.

scroll to top