
Kui kolm aastat tagasi oli Eestis vaid kaks ITF Coaching High-Performance Players programmi edukalt läbinud treenerit, siis viimastel aastatel on lisandunud neli, nende seas äsja Valencias kursuse läbinud Armand Levandi.
Juba programmi pääsemine on iseenesest suur tunnustus, sest kohtade arv on piiratud ning konkurents programmikohtadele on väga tihe. Valencia koolitusprogrammi juht Miguel Crespo hindas Levandi treenerioskusi kõrgelt, kirjutades kokkuvõttes, et Eesti treener tundis kõikide teemade vastu suurt huvi ning ilmutas teadmisi ja võimed kiiresti omandada uusi kontseptsioone, mistõttu ta soovitab Levandit kõrgtaseme mängijate treeneriks.
Üks koolitajatest Valencia programmis oli ka meie oma treener Aleksander Jürgens, kes ütles Tennisnetile, et kiitvad hinnangud ja isegi programmi läbimine ei ole sugugi iseenesest mõistetav – mitmelgi koolitusel on juhtunud nii, et enamik treenereid kursust ei läbi. “Kõik programmis osalenud Eesti treenerid on selle edukalt lõpetanud – positiivse hinnangu saamiseks tuleb läbida viis kirjalikku ja kaks praktilist eksamit. See näitab selgelt meie treenerite kõrget professionaalset taset,” ütles Jürgens.
Muidugi on Jürgens ka üks neist kuuest, kes varem sama kursuse läbinud. Ülejäänud Eesti treeneritest on enne Levandit sarnase taseme kursuse ära teinud Rene Busch, Marek Turu, Fredi Vöörman ja Märten Tamla.
ITF Coaching High-Performance Players kursus (varem tuntud kui 3. tase) on mõeldud kogenud treeneritele, kes juhendavad rahvuslikul (antud juhul Eesti) või rahvusvahelisel tasemel kõrgtasemel tennisiste (umbes WTN 15–1). Kursuse eesmärk on aidata treeneritel arendada oma mängijaid kõigis tehnilistes, taktikalistes, füüsilistes ja vaimsetes aspektides, et tõsta nende võistlusvõimekust. Õppekava hõlmab muu hulgas võistluskalendri planeerimist ja korraldamist, mänguanalüüsi, kõrgtaseme taktikaid ning treeningute sidumist võistlusnõuetega.
Selgituseks: näiteks kõik Eesti ITF-i taseme tennisistid kuuluvad sellesse nn WTN 15-1 vahemikku, aga meie parimad noormängijad veel ei kuulu.