fbpx

Eesti tennisenaised maailma koristamas

– TC Reval Ladies Hawaiil / Foto: Jaanika Ots

TC Reval Ladies osales 15. septembril World Cleanup Day 2018 raames maailmakoristuspäeval Hawaiil. Koos kohaliku kogukonna vabatahtlikega koristati ookeanirannast enam kui 3.5 tonni prügi.

Maailmakoristuspäev on EV100 raames korraldatud eestlaste kingitus maailmale, mille meie tennisenaised isiklikult üle anda võtsid. Ühtlasi tähistas klubi reisiga oma 20-ndat tegevusaastat.

Idee EV 100 sünnipäeva ning oma klubi 20-ndat sünnipäeva millegi erilisega tähistada sündis umbes kolme aasta eest, kui maailmakoristuspäeva eestvedajast klubiliige Eva Truuverk tutvustas meile eestlaste kavandatavat suurt kingitust maailmale. Aktiivsed ja tegusad naised haarasid mõttest kinni ning nii asusimegi Wris reisbüroo abiga reisi korraldama.

Sel sügisel pakkisime kohvrid ning asusime teele. Lend Hawaii osariigi pealinna Honolulusse Oahu saarel kestis koos vahepeatustega Stockholmis ja Los Angeleses ühtekokku 26 tundi. Kohale jõudsime koristuspäeva eelõhtul ning järgmisel hommikul 7.30 asusime teele koristuspaigale saare teises otsas pooleteisttunnise bussisõidu kaugusel Honolulust. Oahu on Hiiumaa suurune saar, kus elab umbes miljon inimest, neist enamik pealinnas Honolulus.

Koristuspäev algas päeva tutvustuse ja kõnedega. Lisaks arvukatele kohalikele vabatahtlikele ja Eesti tennisenaistele oli koristajaid saabunud ka Uus-Meremaalt. Kohaliku kogukonna vabatahtlikuna lõi kaasa ka Hawaiil elav tuntud USA muusik ja luuletaja Jack Johnson. Paari tunniga sai rannalt kokku korjatud hulgaliselt plastikprügi ning laevadelt pärinevaid köisi ja meremärke. Tennisepalle vähemalt sellelt rannalt leida ei õnnestunud, küll aga golfipalle. Samuti hulgaliselt joogikõrsi, hambaharju, pudelikorke, kamme, mänguasju ja muud. Et lainete purustatud plastikkillud rannaliivast korralikult kokku koguda, tuli kasutada sõela. Üheskoos kogusime rannalt kokku enam kui 3.5 tonni prügi. Ning tõdesime, et mõtleme sellele, kui järgmist klubiturniiri või -üritust korraldame.

Koristuspäev lõppes meeleoluka vastuvõtuga Hawaii muusika, tantsu ja toidu saatel, kust edasi suunduti üheskoos Waikiki rannabaari järelpeole. Honolulu ja Oahu vaatamisväärsustega tutvusime veel neljal järgneval päeval. Edasi viis lend meid kolmeks päevaks imelisele Kauai saarele, kus oli aega nautida rannaelu ning tutvuda saare vaatamisväärsustega. Seejärel jätkasime reisi Big Island’il (Hawaiil). See saar eristub teistest oma tegevvulkaanidest kujundatud vulkaanilise maastiku poolest, millele pakuvad kontrastset vaheldust troopilised metsad, kosed ning mäekurud. Saare ringreis viis meid ka mais aset leidnud vulkaanipurske järel äsja taasavatud vulkaaniparki.

– TC Reval Ladies Vaikse ookeani ääres / Foto: TC Reval Ladies

Loodusimede kõrval pakkusid meile palju rõõmu ka kohalikud inimesed, kes muu hulgas olid üllatavalt hästi kursis sellega, kus Eesti asub. Mõned teadsid meid ka kui digiriiki. Big Islandil, kus leiavad oktoobris aset Hawaii Ironmani maailmameistrivõistlused, tunti Eestit mõistagi meie raudmehe Marko Alberti järgi.

Koduteed alustasime tõdemuses, et ühtsuses peitub jõud ning et meil on üksteisest palju rõõmu ka väljaspool tenniseplatse. Tallinnas tervitas meid sügisene jahedus ja vihm, et äratada kõrvetava päikese ja kõrgete temperatuuride käest naasnud Põhjala naised. Regi sai rautatud ja meie klubi 21. tegevushooaeg võib nüüd täiskäigul alata, uued sihid silmapiiril.